Доброю, радісною і благословенною є традиція, що передається у нас із покоління в покоління, – приносити до храму на освячення у світлий день Христового Воскресіння великодні кошики зі святковою поживою, щоби її споживання зміцнювало тілесно і нагадувало нам про причастя (долучення) до істинної Пасхи Христової та єднало усіх вірних любов‘ю в Ісусі Христі.
У суботу впродовж дня та у неділю, після святкової Божественної літургії, священнослужителі поза стінами храму (зазвичай на церковному подвір’ї) звершують чин освячення великодніх приношень. І подекуди можна спостерігати, як кошики наповнені речами, що зовсім не пов’язані зі змістом святкування Пасхи Христової. Тож поки тривають наші приготування до свята Христового Воскресіння – дамо кілька порад про те, що і навіщо ми освячуємо на Великдень.
Освячення пасок, яєць та м’яса звершується задля отримання вірянами благословення розговітися, тобто завершити постування, після обмежень Великого посту, вживаючи благословенну їжу, святкуючи Христове Воскресіння не лише духовно, але й тілесно. Відповідно, благословляється на споживання та їжа, яка була виключена з раціону харчування впродовж добровільного постування.
Священник під час окроплення освяченою водою читає три молитви: на благословення хліба (пасок), м’ясної та молочної поживи. Окремо слід зауважити, що Церква не вітає освячення алкогольних напоїв і тютюнових виробів. Вживання тютюну – це згубна звичка, яка призводить до серйозної залежності й гріха, а тому освячувати це не можна. Алкогольні напої часто ставлять на пасхальну трапезу, але щоби підкреслити настанову дотримуватися помірності у їх споживанні, їх не прийнято освячувати – щоби люди, сильні до пияцтва, не шукали виправдання власної згубної залежності в церковному благословенні.
Не варто влаштовувати змагання щодо того, у кого більший чи дорожчий кошик, не варто накладати у нього повну гору харчів, освячувати якісь екзотичні продукти чи «спеціальні» прилади для пасхальної трапези.